sobota, 12 maja 2012

:(

Dzisiejszy dzień to kontynuacja ostatnich mało przyjemnych wydarzeń.
Brak mi weny do pisania zatem wkleję coś co odrobinkę poprawia mi nastrój- gotowanie.

Dziś kurczak z warzywami po tajsku.





podwójna pierś z kurczaka
makaron chiński ( ja użyłam makaronu tao tao wonton)
sos sojowy
imbir
curry
marchewki pokrojone w paseczki, por w krążki , papryka czerwona i zielona pokrojona w paski, papryczka chili, niewielka garść grzybów mun, i pędy bambusa.


na patelni rozgrzewamy niewielka ilość oleju
wsypujemy po ok 1  łyżeczce imbiru i carry następnie podsmażamy do uzyskania intensywnego zapachu
dodajemy kurczaka wcześniej pokrojonego w paseczki i zamarynowanego w sosie sojowym ( ja użyłam do " marynowania " ciemnego)
gdy się podsmaży dodajemy warzywa i szklankę bulionu .dusimy aż warzywa będą miękkie dodając co jakiś czas sos sojowy aby sosik nie wyparował tym razem dolewałam jasnego i według gustu smakowego możemy dodać odrobinkę jeszcze carry lub  imbiru.
przyrządzamy makaron chiński wg przepisu
dodajemy go do gotowego sosu mieszamy i chwilkę dusimy.

Smacznego :)







5 komentarzy: